Wednesday 11 July 2012

Laki Laki

Lelaki.
Sedikit pun aku tidak pernah mengeluarkan butir-butir tangisan ku untuk nya. mahal mungkin.
Tapi tangisan ku ini berbeda.
bukan musabab cinta atau patah hati.

aku sendiri tidak pasti tikanya.
saat aku membaca nukilan dakwahnya.
tersentuh. lantas butir-butir mutiara keluar deras dari mataku.
sungguh! aku mengagumi dakwah kecilnya itu.
Timbul keinsafan, kesedaran.
Muhasabah diri muncul akhirnya.

Terima Kasih Allah.
kerna dengan izinMU mempertemukan aku pada dia.
biarpun sekejap.
Sesungguhnya ianya meninggalkan bekas untuk ku.


Terima Kasih Allah.
Kerna sentiasa menghadirkan insan yang baikbaik di keliling hidupku.
ENGKAU sentiasa memberi.
mungkin aku yang selalu lupa.
Ampuni aku Ya Rabb.



Ya Allah.
Kuatkanlah hatiku.
Jika dia bukan untuk ku.





No comments:

Post a Comment